View Thread
| |||||||
|
|||||||
|
| 23-07-2010 10:59 |
|
|
Runematis Member Member Posts: 3 Joined: 23.01.10 Location: Hammerfest Age: 36 ![]() |
Nu husker jeg hvorfor jeg sluttet å spille på PuBBeN sine public servera, bare jævla kaos der, ingen styring. er ikke no gøy med 1 time konstant spawnrape. Men var jo gøy å se at serveren va live for engang skyld ![]() |
|
|
| 23-07-2010 15:13 | RE: Ingen Regler på publicserveran ?? | Edited by piser 23-07-2010 15:21 |
|
piser Premium Member Member Posts: 31 Joined: 21.01.10 ![]() |
Jag kan inte hitta några server regler på hemsidan för BC2 heller, tror dock att det finns rgler på server men det hade vart kul att kunna läsa dom på hemsidan (något för ledningen att ta tag i). Troligtvis är det kaos på servern för att ingen har tid nu under sommaren (egen erfarenhet som fd admin). Men jag håller med dig Rune, har pubben servrar så skall dom administreras varje dag inte en gång i veckan. Dax att se över lite nya admins kanske, finns folk i pubben som sitter och spelar dagligen ta ett snack med dom pubben. |
|
|
| 23-07-2010 17:26 | RE: Ingen Regler på publicserveran ?? |
|
knutzzon Member Member Posts: 23 Joined: 20.01.10 ![]() |
Är det inte Ballan som kör den här servern? |
|
|
| 23-07-2010 19:11 | RE: Ingen Regler på publicserveran ?? |
|
knutzzon wrote: Är det inte Ballan som kör den här servern? Jo det stämmer Knutan det hade jag glömmt,,, my bad. Men då kanske vi kan hjälpa ballan att administrera den då? Känns som om det är en pubben server efter som den går under Ballans flagga. Om Rune tänker på det viset (att det är en pubben server) som en publicspelare så gör nog andra det också vilket reflekterar illa på pubben är jag rädd,,, aja det finns många vinklar att se det ifrån , jag avslutar som jag började. My bad tänkte inte på att det va Ballans server. |
|
|
| 23-07-2010 23:55 | RE: Ingen Regler på publicserveran ?? |
|
Runematis Member Member Posts: 3 Joined: 23.01.10 Location: Hammerfest Age: 36 ![]() |
knutzzon wrote: Är det inte Ballan som kör den här servern? Når jeg søker efter server, så kommer navnet "swe pubben" opp, å det var den jeg spillte på, da trudde jeg og mange fler inne på serveren at det var pubben sin. Dårlig reklame for pubben vet du, da burde han bytte navn på den ihvertfall, vis den ikke styres ordentlig.. dette skriver jeg ikke for å whinne på dere, men heller for å hjelpe dere !!! you see ??? my friends ![]() |
|
|
| 27-07-2010 07:34 | RE: Ingen Regler på publicserveran ?? |
|
Frågan är bara om ledningen kommer att ta ställning till saken och oklarheten? Och då menar jag inte Ballan och Angst som enligt mig är dom mest aktiva styrelsemedlemmarna. Nog för att det är sommar och så men det skall inte ta 3 dagar innan styrelsen(styrelsemedlemm) tar tag i tråden och säger att det skall tas upp på nästa möte,, eller åtminstånde att dom har uppfattat problemet. Vakna till nu killar ni alla som har ett ansvar i föreningen hugg i nu. |
|
|
| 27-07-2010 13:30 | RE: Ingen Regler på publicserveran ?? |
|
Angst Board Member Administrator Posts: 66 Joined: 20.01.10 Location: Skåne, Malmö Age: 38 |
Jag har sett tråden och vad jag förstår gäller detta PuBBeN's Publika Bad Company 2 server. 1. Då det faktiskt är Ballan's server ville jag ge honom en chans att komma med ett svar själv. 2. Då vi har spelare från PuBBeN's BC2-lag inne och spelar så har dom flesta admin-rättigheter på servern om det skulle behövas. 3. Vad jag vet finns det INTE några regler på denna server eftersom det är en PUBLIC-server där allting är tillåtet. Vad det gäller Baserape kan man inte göra något åt saken utan att be dom sluta med det. Tyvärr är det så att om spelare inte slutar med det som majoriteten på servern vill så kommer servern att bli tom förr eller senare. Utan aktiva admins som kickar folk för t.ex. Baserape så kommer problemet att kvarstå. Inte för att jag inte vill ha Runematis på våran server men den har varit befolkad nästan 24/7 på siståne så vi måste ha gjort någonting rätt i alla fall. Ville bara besvara tråden då Piser tyckte att det tagit lång tid. ![]() |
|
|
| 27-07-2010 15:12 | RE: Ingen Regler på publicserveran ?? | Edited by piser 27-07-2010 15:17 |
|
Bra Angst då vet vi att någon i ledningen har koll iallafall ![]() Sen så vill jag hänvisa till Ballans tråd ang hur server kan administreras utav adminer "BC2 ingame commands for admins" där fanns en jäkla massa commands. Som jag uppfattat det tidigare med andra spel så har vi comandon till dom regler vi har på servrarna tex !k !b !tk osv piser Baserape. Eftersom det står där så trode jag att det va dom reglerna vi hade på servern ajja lite förvirrande bara. Kan juh vara så att det e jag som e så jäkla trög som inte begriper att det bara är en hänvisning av regler för framtiden |
|
|
| 27-07-2010 18:38 | RE: Ingen Regler på publicserveran ?? |
|
knutzzon Member Member Posts: 23 Joined: 20.01.10 ![]() |
Sitter själv som admin på den servern men varje gång jag ändrar något så fuckar hela servern upp sig !!!Men varje gång jag sitter vid datorn har jag bc2cc uppe å kollar vad dom skriver i chatten å agerar via yell kommandot om dom e DUMMA!!!! Funkar för det mesta om dom bara ser att en admin är närvarande ![]() |
|
|
| 28-07-2010 21:15 | RE: Ingen Regler på publicserveran ?? |
|
Jeg har fått svar på mitt spørsmål og takker for det ![]() |
|
|
| Jump to Forum: |
Forum powered by fusionBoard

Okej Fearsnow ska läsa nu

Kommer snart knut men biljardkön i högsta hugg
Kommer ihåg när vi utklassade Cali o Tiger i biljard turneringen,,,,så enkelt

!!!